جاذبه‌های تبریز را به محصول گردشگری تبدیل کردیم

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: «جاذبه‌های تاریخی، ورزشی و فرهنگی تبریز را به محصول گردشگری تبدیل کردیم تا با ایجاد اشتیاق گردشگران، موج سفر را به این منطقه ایجاد کنیم.»

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از ایرنا، محمد محب‌خدایی امروز دوشنبه  3 اردیبهشت با بیان این مطلب اصل کلیدی گردشگری را برگزاری رویدادها دانست و افزود: «تبریز 2018 رویداد بزرگ و جامعی است که رویدادهای کوچکتری در دل خود دارد و این مناسبت‌ها وقتی در تقویم گردشگری کشور قرار می‌گیرند و بعد در تقویم بین‌المللی گردشگری، می‌توانند ایجاد سفر می‌کنند.»

او در پاسخ به این پرسش که قرار است چه کارهای ماندگاری در طرح تبریز 2018 انجام شود تا محدود به رویدادهای گذرا در طول این سال نباشیم، بیان داشت: «برای رسیدن به این منظور، ترکیب ساختاری معاونت گردشگری را نیز متحول کرده و سعی کردیم تا با طرح موضوع \"هر گردشگر\" بیش از یک رویداد، مفاهیم و بینش به گردشگری را نیز متحول کنیم.»

محب‌خدایی اضافه کرد: «شهر گردشگر ساختار فکری ما را نسبت به گردشگری تغییر می دهد و این موضوع برای تبریز در سال 2018 میلادی با جدیت تمام در دستور کار قرار دارد.»

او تأکید کرد: «برای اجرا و برگزاری جشن های آیین و برنامه‌های شب‌های تبریز نیز با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگ شدیم و در این مورد همکاری قابل توجهی خواهیم داشت.»

محب‌خدایی گفت: «ضمن اینکه مسابقات والیبال آسیایی 2018 را نیز که میزبانی آن به عهده ایران است نیز با همکاری وزارت ورزش و جوانان در شهر تبریز برگزار خواهیم کرد.»

آیین افتتاح رسمی رویداد گردشگری «تبریز 2018» روز چهارشنبه 5 اردیبهشت در شهر تبریز با حضور و سخنرانی حسن روحانی رئیس‌ جمهوری برگزار می‌شود،  43 مهمان ویژه از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و نخجوان، پاکستان، افغانستان، بنگلادش، اندونزی، عراق، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، ارمنستان، بلغارستان وسوئیس حضور دارند.

آیین افتتاحیه این رویداد فراملی، همچنین میزبان دبیرکل اکو و نمایندگان ارشد یونسکو، جایکا و آیسسکو در ایران خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 139702039

برچسب‌ها